Waarom moet mijn bedrijf nog telefonisch bereikbaar zijn is een veel gehoorde vraag/uitspraak!
Immers, wij zijn bereikbaar via mail, Whatsapp, Twitter en webtalk, dat is toch genoeg!
Hier vergeet men echter dat er nog steeds heel veel mensen zijn die:
- Meteen een antwoord willen
- Graag zijn/haar verhaal mondeling vertelt
- Het persoonlijke contact zoeken (of gewoon nodig hebben)
Er zijn dus redenen te over om ook de telefonische bereikbaarheid van jouw bedrijf goed in te richten.
Hoe doe je dat?
Vraag je bij het inrichten van de telefonische bereikbaarheid van jouw bedrijf af:
- wie moeten er allemaal persoonlijk telefonisch bereikbaar zijn, welke afdelingen en/of medewerkers?
- waar werken deze mensen normaal, hoe zijn werkplekken ingedeeld?
- hebben deze mensen allemaal een persoonlijke telefoon (van de zaak) of hebben zij een vaste werkplek met een vast telefoontoestel of kunnen zij op hun (externe) werkplek met hun telefoon inloggen op een telefooncentrale.
- Is het wenselijk dat al deze mensen ook de telefoongesprekken beantwoorden die op een algemeen telefoonnummer binnenkomen?
- Hoe bemens je de receptie?
Telefonische bereikbaarheid uitbesteden aan een telefoondienst
Met een telefoondienst haal je een receptioniste én een telefooncentrale in huis!
Inkomende telefoongesprekken worden door professionele en vriendelijke telefonistes beantwoord en hierdoor kan iedereen de focus leggen op zijn of haar eigen werkzaamheden.
De boodschap of vraag uit een telefoongesprek wordt doorgegeven aan de betreffende persoon of personen door middel van een duidelijk en beknopt bericht per email.
Wanneer nodig blijven de medewerkers telefonisch bereikbaar voor de bellers en verbindt de telefoniste een telefoongesprek door naar een medewerker op basis van vastgelegde instructies.
Met onze telefoondienst blijft u dus altijd bereikbaar, heeft u altijd inzicht voor wie en waarover er werd gebeld, zijn alle medewerkers, wanneer u dat wilt, ook thuis telefonisch bereikbaar zonder dure telefooncentrale oplossingen én kunnen uw collega’s zich focussen op hun werkzaamheden zonder ongewenste verstoringen door inkomende telefoongesprekken.
Wilt u ook meer weten over de Business Square Telefoondienst?